Är det över nu? :(

2012-08-26 / 12:15:30
Helt plötsligt igår från ingenstans, på förmiddagen ville min lilla kille inte ta bröstet och amma. Eftersom han var vrålhungrig så hade jag lyckligtvis pumpat ut lite som fanns i kylen och när jag gav honom flaskan åt han direkt. Mitt hjärta brast. "Äsch, tänk positivt, det var säkert bara en engångsföreteelse" försökte jag säga till mig själv. Jag skulle inte gett honom flaskan här och jag skulle inte varit så stressad som jag var (vi skulle iväg till djurgården), men det fattade ju inte jag, att det skulle leda till att han inte velat ta bröstet en enda gång det senaste dygnet.
   Jag känner mig värdelös, ledsen och besviken. Varför detta nu också? Ska jag inte få amma mer nu?! Ska jag behöva sitta o pumpa ut mjölk och flaskmata honom...ge honom ersättning? Jag är livrädd för det. Vill ju amma.
Men jag ska försöka tänka först positivt och erbjuda honom bröstet varje gång. Sen om det mot all förmodan inte kommer att funka igen, så ska jag försöka jobba med självkänslan och försöka acceptera att det får bli så. Men tills dess tänker jag kämpa på.
 
   Han är inte helt ointresserad, han tar bröstet typ två gånger och "smakar", men han är för "lat" eller vad man ska säga för att suga tag, helt plötsligt. Han blir arg och otålig när det inte kommer direkt och det slutar med att han ligger och g a l l s k r i k e r, blir helt röd i ansiktet, stretar emot, det kommer tårar både från en ledsen bebis och en ledsen mamma. 
   Just nu känns det jättejobbigt och jag har haft ångest det senaste dygnet samtidigt som jag verkligen, VERKLIGEN försöker tänka positivt. Det är ju inte hela världen om jag måste pumpa och ge ersättning varannan gån han ska äta. Men, som mamma känner man sig ändå dålig och det känns jobbigt att kanske behöva ge honom ersättning och det känns jobbigt att sitta och stimulera brösten med pumpen för att hålla igång det och för att jag ju givetvis vill att han ska äta bröstmjölk om man kan ge honom det.


Är det någon annan som haft det såhär? :( Vad hände?!

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Anonym

Hej Lovis!!
Vad trist men det går säkert att få honom att ta bröstet igen. Det är ju "faran"med flaskmatning och därför man ska vänta med flaska tills amningen är helt etablerad. Vilket den också är när bebisen är så stor som Ian. Han har väl, som du skrev, inte tålamod att jobba för käket, utan väljer den lättaste vägen (smart kille!). Vet att det finns nåt som heter Amningslinjen eller Amningsrådet dit man kan ringa o maila och få råd. Googla det eller ring BVC first thing imorgon. Hoppas det löser sig!! Kram

2012-08-26 @ 15:01:59
Postat av: Tove

Usch :/ lider med dig.
Levi tar än så länge bröstet och hoppas han fortsätter med det. Jag vet att jag hade en sådan period när jag var bebis och sen fick mamma amma mig i nio månader för jag vägrade ta flaska. Så ge inte upp!!
Har lagt till dig på Facebook :)

2012-08-26 @ 17:49:11
URL: http://lillalivetimagen.blogg.se
Postat av: Linda Boström

När min unge är galet hungrig har jag alltid nappen med mig när han ska ammas (eller hade, nu är han ju stor och äter oftast vanlig mat...) när han släpper tutten så in med nappen några sekunder sen ut och in med tutten igen. Så får man hålla på så tills mjölken kommer! (Jag har aldrig flaskmatat Arvid iofs, men det har funkat för mig när han har varit lite knölig!)

2012-08-26 @ 21:32:06
URL: http://mormorsrutefiltar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0