Vecka 32 magbild

2012-04-16 / 14:39:44
Hej hörreni, jag vet att jag är urdålig på att uppdatera nuförtiden, men för tillfället är jag väldigt trött och även om jag har massor att blogga om samt en massa bilder som ligger och väntar, så orkar jag inte uppdatera lika ofta ... men det är bara just nu, så försvinn inte från mig :)

Här kommer det två bilder! En från vecka 25 och en från denna vecka, 32. Jag missade att fota magen förra veckan mitt upp i allt påskstyr :( så det är enda veckan jag inte kommer ha någon bild ifrån. Lite tråkigt då den verkligen har ändrat i form på bara en vecka. Men men, that's life!



Mitt mående är: otymplig, svårt att sova på nätterna, vilket leder till att jag blir jättetrött om dagarna. Powernaps är dock det enda som funkar för att jag ska bli lite piggare! 
Halsbrännan har börjat komma igång ordentligt eftersom det verkligen trycker uppåt nu och jag har fått en hel del sammandragningar/förverkar/mensvärk i mage och rygg efter att jag gått en timmes-promenader, fast värken kommer inte förrän på kvällen. 
Aptiten ligger på minus och det enda jag får i mig är fortfarande bara typ bröd och pasta. Sötsaker funkar utmärkt! Dumt nog... får vara lite försiktig på den fronten. Kött funkar typ inte alls och jag har känt att det är även börjar bli svårt att få i sig lunchen på jobbet. 
Igår fick jag panik på kvällen när jag skulle sätta mig upp från soffan, lillkillen låg jättekonstigt i magen, jag fick jätteont och hade jättesvårt att andas, vilket ledde till att jag utbrast att: "Nu orkar jag fan inte mer! Nästa unge är det din tur och bära på Kim!!!" Heheh. Riktigt så farligt är det ju faktiskt inte, men just i den stunden är det fruktansvärt tungt. Ett barn till ska jag nog klara av i ett senare skede, då är ju detta glömt ;).

Bebis har börjat röra sig otroligt mycket hela tiden och vrider sig fram och tillbaka, alltså, det känns inte som att han gör volter utan att han ligger med huvudet ner, som han ska och bara liksom "rullar runt" åt sidorna. Vi ska till BM på onsdag så vi får hoppas hon kan känna om han ligger rätt då :) skulle ju va skönt o veta! 
Det är i alla fall supermysigt när han ligger och puffar på mig och det tycker Kim också när han känner allt utanpå nuförtiden :') dock kände jag häromdagen när jag var hemma en dag från jobbet att det blev lite väl mycket rullians i magen när han hade hållt på i flera timmar. Jag skojar inte, heeela dagen rörde han sig, så jag var helt öm inuti och på huden uppe vid magsäcken på kvällen! Mysigt, som sagt, men lite jobbigt också! Man får liksom aldrig riktigt lugn och ro de dagarna och jag kan ju inte direkt säga åt honom att ligga still eller ta ut honom en stund och låta honom sprattla någonannanstans ett tag, vilket man skulle vilja ibland ;)

Lägg till en kommentar här!
Postat av: johanna törnqvist

Hejsan! Jag hittade din blogg av en slump och måste säga den är jätte fin! Vi har även BF samma dag du och jag såg jag, otroligt! :)

2012-04-18 @ 14:05:54
URL: http://toernqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0