Magen vecka 29 och 30 (+4)

2012-04-02 / 16:58:04

Jag har ju varit väldigt sen med att lägga upp dessa magbilder! Hehe. Men här kommer dem! Inte sådär jättestor skillnad på veckorna skulle jag vilja påstå.

Förövrigt så har jag inte känt någon större skillnad på dessa två veckor heller. Jag mest bara är. Har konstigt nog blivit lite lättare att andas när jag sover på rygg, eller så är det väl bara att jag lägger märke till det de få gångerna jag vaknar på rygg och sover riktigt skönt. Mycket beror väl på hur lillgossen i magen ligger också kanske. 
Jag har börjat få världens magknip (men tror det beror på järntabletterna tillsammans med trycket på alla organ och tarmar)  och det är verkligen i n t e skönt! Vet knappt var jag ska ta vägen när jag får jätteont och jag kan inte böja mig framåt för då tar det helt enkelt stopp. Därför kör jag nu för tiden, om jag verkligen måste böja mig ner, på en väldigt viiid hukställning ner och så tar jag mig knappt upp igen för att det är så tungt! Haha. *
Värmeböljan i kroppen är väl också något att poängtera. Det är förskräckligt och kommer lite när det vill. Det kan bara börja pulsera i hela ansiktet eller i hela kroppen helt plötsligt. Händerna är jämt varma och det är sjukt äckligt när det känns som man alltid har handsvett. Sköljer händerna i kallt vatten sjuttio ggr om dagen. 
Fötterna har fått en chock över min plötsligt så tunga kropp att Kimpanälskling i stort sett får massera de varje kväll. Stackarn. Men han gör det...ibland väldigt motvillligt. 

Annars mår jag nog väldigt bra. Aptiten är väl inte på topp, men jag mår i vilket fall som helst inte illa eller något sådant jobbigt. 
Jag älskar lillkillens rörelser och att jag känner varenda än. Han har även börjat få en tydlig dygnsrytm som jag hoppas han behåller när han kommit. Han sover mest hela dagarna, vaknar till lite då och då på dagen och vänder och vrider på sig, oftast när jag kommit hem och runt 15-tiden när jag äter mellanmål. 
Sedan vaknar han till igen på kvällen när Kimpan och jag sätter oss i soffan efter att ha ätit middag, så är han oftast igång tills vi går och lägger oss. Han vaknar aldrig samtidigt som mig på morgonen utan är en riktig sjusovare. Oftast gör han bara några fåtal rörelser vid frukost och några under förmiddagen, men annars så är det lugnt :) det är grymt häftigt när man känner de där speciella rörelserna, som att någon drar med en geléklump inne i magen, hehe :) mysigt. 

Hos BM sist jag var där mätte hon att han var 29cm i sitthöjd.. vet inte riktigt hur långa benen är nu, men i helhet är han väl runt 45 cm iså fall, om han inte har väldigt korta ben ;). Hjärtslagen låg på 148 så det såg bra ut :) 
Jag tror han har vänt sig och ligger rätt i väntan på fixering, för det känns verkligen så. Men BM kunde inte riktigt känna var huvudet var..konstigt nog, så vi får vänta o se till nästa gång. Men då måste han ligga rätt i vilket fall, för sen blir det för ont och trångt för mig om han ska hålla på och styra med det efter vecka 33...
Han väger runt 1.5kg nu :)

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Tove Lantz

Jag tycker mig se väldig stor skillnad på veckorna :)

2012-04-03 @ 21:27:58
URL: http://lillalivetimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0