Besök hos barnmorskan

2012-04-18 / 17:41:02
Imorse var jag hos barnmorskan för ytterligare kontroll :) det var 22 dagar sedan jag var där nu, alltså ungefär tre veckor. Egentligen ska man gå varannan vecka men vi fick inte in någon bra tid. 

Allt såg bra ut med lillkillen! Hjärtslagen låg på 144, magen hade växt 3 cm, alltså typ 1 cm i veckan och han ligger åt rätt håll! :) Misstänker att han gjort det väldigt länge, men bm har inte riktigt kunnat känna huvudet förrän nu, eftersom han fortfarande ligger ganska långt bak! Hoppas verkligen han inte får för sig och ändra sig nu de här veckorna som är kvar, då blir det inte skönt för mamma Lovis! Jag hoppas han ligger såhär till fixeringen och att den sker snart. 

Frågade idag hur lång tid det tar innan bebisarna kommer efter att de fixerat sig. Jag fick svaret: Allt ifrån 1 timme till 4 veckor! Hehe. 

Mitt blodtryck var lite högre denna gång. 120/80. Blodsockret var bra och låg på 6.3, järnet snappa jag inte upp denna gång men hon sa att det var bra och att jag ska fortsätta med mina järntabletter. 
Vi tog urinprov för att se så jag inte har någon urinvägsinfektion (har ibland åt när jag kissar) och det enda minuset var att jag hade lite för mycket socker i urinet. Vilket betyder att jag måste dra ner ännu mer på det som är svårast att motstå just nu! Läsk, bullar och allt sådant klarar jag mig utan. Det är chokladen jag inte klarar mig utan :/ jag behöver det inte varje dag, men minst ett par gånger i veckan. Ska verkligen försöka hålla mig endast till lördagar från och med nu! 
Har inte haft något problem innan eftersom jag inte kunde äta sött förrän från 1 månad tillbaka, så de e jobbigt när det är dåligt värde på något.

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0