Älskade du

2012-04-02 / 19:41:41

Jag älskar dig så att hjärtat värker. Det liksom svämmar över med känslor eller vad det nu är för tokigt som styr hjärtat. Det värker bara av goda skäl. 
När jag tittar på dig ser jag det finaste jag någonsin fått. Ett perfekt ansikte med stora fina blågrå ögon, mörka långa ögonfransar, en perfekt skapt näsa, fint hårfäste med tjockt hår, din fina haka med perfekt rakning på skägget, gosig hals, perfekt kropp. Jag kan titta på dig i evigheter och aldrig tröttna, jag tittar på dig och förstår inte hur jag, j a g av alla flickor kunde få den prins jag alltid drömt om. Jag och min annars vanliga otur liksom. 
Inte nog med att jag hade turen att hitta killen som faller sig perfekt i mina ögon utseendemässigt. Världens bästa personlighet finns inuti detta paket också. Du är social och hjälpsam mot både mig, medmänniskor liksom gamla tanter eller farbröder, vågar visa känslor inför mig, vågar alltid vara dig själv inför mig. Du dampar loss lika mycket som jag, om inte värre än min störda humor många gånger och det bästa är att vi bara är oss själva och kan skratta med och åt varandra. 
Vi kan prata om allt, det sker inga missförstånd pga. det. Och skulle det göra det, som gör att vi blir osams, finns det inget som stärker oss så mycket som efter ett gräl. Det är konstigt det där, att man bara känner sig starkare tillsammans efter att man bråkat, antagligen är det för att man reder upp och klarar ut saker, förstår varandra bättre efteråt. 
Du har alla bra egenskaper en karl i mina ögon ska ha. Ordning och reda, framtidstankar, otroligt hög arbetsmoral, omtänksam, höga men relevanta mål, intelligens, nyfiken, jag överdriver inte när jag säger att han har allt. 
Om inte nog med det så kommer du att bli vääärldens finaste pappa till vår unge. Jag ångrar inte en sekund att du blir pappan till mitt/mina barn, för det skulle inte finnas någon bättre. Tillsammans kommer vi inte bli annat än de bästa föräldrarna till vårt barn och jag är så glad för det. Jag är så glad och tacksam för dig och det absolut bästa av allt är att jag alltid får bekräftat, på riktigt, att du känner detsamma för mig. Att du älskar mig högre än allt annat och att jag faktiskt är bara din. Och att få vara din, är det bästa som hänt mig. Jag har haft sådan makalös tur att jag hittade dig och jag är så förbannat glad för att jag vågade åka upp till dig, den där väldigt kalla vinterdagen den 14 januari. Tänk om jag inte hade gjort det.

Ordet älskar för mig är nästan inte tillräckligt när jag skriver att jag älskar dig. Det är så mycket större än så. Men om älska är det allra, allra starkaste ordet och lite mer än så i världen, då ÄLSKAR jag dig. Och lite till.

Lägg till en kommentar här!
Postat av: mamma

Ohh, vad fint skrivet min lilla flicka, kram

2012-04-02 @ 21:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0