vilken härlig dag!

2011-09-23 / 13:27:48
Dagen börjar med att jag går upp 06.30 för att göra mig iordning och åka till jobbet. Idag var det jobb från 8-11 istället för 16-19. Ester var ledig från dagis.
Underbart härligt att för en gångs skull komma upp lite tidigt och njuta av den underbara höstdag som svepte in med en massa solstrålar! Jag mår så himla bra när det är så fint väder med lagom värme och frisk luft!
Jag har kommit på att jag älskar hösten såhär års. Alltså inte när det börjar komma in i november när det börjar bli mörkt, riktigt kallt och geggigt väder. NU är perfekt! :)

Ester och jag bestämde i alla fall att vi skulla packa ihop lite "fika" (russin, vatten och kaffe-till mig) och gå till lekparken! Sagt och gjort!
Gick en bit och kom fram. Väl där gungade vi, åkte rutchkana och fikade. Det var hur mysigt som helst och Ester tyckte att det var så himla roligt! Tänk vad mysigt sen när man väl själv får barn och gå iväg såhär till lekparken och busa en massa med sitt kid, så himla mysigt! :) Tur att jag får låna lite barn ibland, hihi.

När jag var påväg hem igen luktade det sådär jättegott ute, liksom i luften och så gick jag förbi en korvkiosk. Jag vet inte vad det var men jag fick verkligen sådan himla nostalgikänsla från när jag var liten, trots att jag inte kunde sätta fingret på vad det var för minne jag hade i magen. I vilket fall som helst började endorfinerna i kroppen att hoppa runt och busa och jag fick ett sånt där smile när man inte kan sluta le! MYS! 

Nu ska jag laga lunch till mig. Idag blir det potatismos och lax! Mumma.


Lägg till en kommentar här!
Postat av: Moster

härligt att höra att du mår bra! :) det som är bra med att jobba med barn är just det här att kunna vara ute mycket! och friheten! puss och kram på dig <3

2011-09-23 @ 15:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0