hundra ansökningar om dagen

2011-11-21 / 12:41:59
Jag sitter här vid datorn, som de flesta andra dagar och söker jobb efter jobb efter jobb! De jobb som jag känner är mest intressanta ringer jag även till så att de kanske lägger märke lite extra till just mitt CV, för visst förstår jag att de tar emot många ansökningar.
Men jag tappade nästan hopper lite nu... jag ringde till en förskolechef och tänkte prata med henne, men hon bad mig skicka ett mail i stället, då hon får ca. hundra ansökningar om dagen och det blir svårt att ta emot en massa telefonsamtal. Också förstårligt, MEN, skulle jag vara den som tar emot ansökningar, hade jag skrivit ner namnen på de som är så pass att de till och med ringer, för då kanske man hittar något litet extra hos den personen. Om inte annat kanske man inte orkar titta på hundra ansökningar per dag och tittar först på de som ringt. Men jag vet inte, det kanske är ett orättvist system?
Aja, hur FAN gör man för att få ett jävla jobb i den här stan då? Man kan ju tänka sig att de behöver extrapersonal nu till jul och så, men nejdå. Antingen är det redan fullt eller så behövs de inte lika mycket personal i år, då vintern inte kommit ännu och de inte säljer lika mycket.
Tur att jag har några kontakter här uppe i alla fall, det är dem jag får hänga mig fast vid och hoppas att de kan hjälpa mig hitta ett jobb! Usch för detta, känner jag bara!

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0