höstmorgon i söderköping

2011-11-04 / 10:31:30
Denna helg valde jag att åka hem till Söderköping då Kim ska jobba hela helgen, eller från torsdag-söndag. Jag kände att jag inte alls var sugen på ännu en helg alldeles ensam i storstaden igen, utan vänner och en sambo som kommer hem 22.00 på kvällen och kan umgås en halvtimme. Så jag passade på att åka hem till mamma i lilla Söderköping och ska även passa på att träffa lite kompisar både här och och i Linköping, det ska bli mysigt!
Jag vaknade, väldigt utvilad och tidigt imorse vid 8.30, trots att jag somnade ganska sent igår kväll. Det var skönt! På något sätt känns det väldigt skönt att vara "hemma". Man uppskattar så mycket mer att komma hem till småstäderna när man bor i en så stor stad. Det var så underbart att ta en promenad till den nya ica-affären i morse och det var helt öde, inte en enda bil, inte en enda människa. Det var bara jag, höstluften och lite fågelkvitter och jag bara log hela vägen till ica. Ja, det känns lite lustigt att säga så om staden som jag hatat så länge.
Men det är som att komma till landet när man kommer hit ifrån stockholm och det är SÅ skönt att komma ifrån allt liv där ifrån. Det är högljutt var man än är! Tunnelbanan, folk som går in i en så fort man går utanför porten, folk trängs på stan, för att inte tala om allt ombygge runt omkring samt i vår fastighet!
Jag blev till och med överlycklig igår när jag fick köra bil! Jag som var så trött på att köra bil..haha, men nu har jag inte kört på mer än två månder så det gav värsta adrenalinkicken!

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0