Vecka 14 (13+0)

2011-12-10 / 16:28:46
Äntligen kan jag börja skriva om graviditeten här på bloggen. Jag har velat skriva av mig så länge här, men har ju inte kunnat :)
Det är, som jag sa igår, så himla skönt att det nu är berättat för alla, det är en stor lättnad och man behöver inte känna sig så hemlig eller vara rädd för att försäga sig. Eftersom man gått och hållt på det här i över två månader så har det ju blivit till vår vardag och man tänker att alla vet, men så kommer man till släkt och vänner och helt plötsligt måste man klä sig i större kläder och passa sig för att inte säga något olämpligt! Tur är nog att vi bott en bit ifrån allihop, det har i alla fall gjort det lättare för mig att hålla mig!
Nu går vi alltså in i vecka 14, vi har gått 13 fulla veckor och 0 dagar. Andra trimestern, alltså den andra tredjedelen av graviditeten börjar och den osäkra perioden, för ev. missfall är över och jag känner mig helt klart lite lugnare, även om det fortfarande kan ske vad som helst, under hela graviditeten. Men jag försöker att inte tänka så :)
Jag har mått illa under väldigt många veckor, mellan vecka 11-12.5 ungefär gick det över, men kom sedan tillbaka! Väldigt jobbigt, då jag även tappade aptiten och knappt kunde äta eller dricka något, resa mig eller gå på promenader för att jag fått sura uppstötningar, kvällningar eller bara mått väldigt, väldigt illa. Tyvärr har det inte blivit bättre heller så för tillfället har jag fått receptbelagt läkemedel mot graviditetsillamående. Det hjälper, turligt nog!

Magen börjar växa och jag har känt antydan till småsmå pyttesparkar. Känns ungefär som en liten nervryckning. Men det har jag fattat först efteråt och det har bara hänt 2-3 ggr :)
Än syns det inte så jättemycket på magen, men jag känner mig stor och rund som en boll. Det går inte dra in magen så den blir platt, utan putar alltid lite utåt och är väldigt svullen runt naveln och neråt. Förhoppningsvis ser det snart ut som en mysig gravidmage istället för en mysig fläskismage, hehe :) 

Bild kommer läggas upp när det syns lite mer, så ni får ge er lite till tåls ;)

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0