nästa: träning!!!

2011-12-27 / 23:20:22
Jag har upptäckt att jag redan börjat få bristningar längst ner på magen. Jag tänker inte se ut som en randig zebra i slutet när magen är gigantisk, så imorgon tänker jag på riktigt börja motionera ordentligt, äta mer babyspenat och fiskolja och göra så mycket jag bara kan för att unvika att magen ska få hemska ärr.

Turligt nog bryr sig inte Kim om bristningar över huvud taget (eller så säger han bara så), men han såg förvånad ut när jag visade och sa att de skulle han aldrig tänkt på om jag inte visat. Tur att man inte behöver känna sig oattraherad inför sin älskade! Det kan ju faktiskt bli väldigt jobbigt... på många sätt och vis.

Det konstiga är också att, trots att jag inte får i mig så mycket mat, på grund av illamåendet och en väldigt tappad aptit så går jag bara uppåt i vikt hela tiden. Det känns inte heller så bra. Så för att jämna ut maten men fläsket och en ständigt växande mage så ska jag, som sagt, göra allt jag kan för att hålla allt i schack!
Man ska ju trots allt inte ännu inte ha ökat så mycket i vikt, utan det är från och med nu man ska börja öka mellan 300-400 gram i veckan. Hua!

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Sara

Bristningarna kan du dessvärre inte göra något åt. Fick mina på brösten redan i vecka 15 och magen började runt vecka 30. Magen blev rätt trasig men ut kom världens finaste kille och magen blir bara bättre och bättre. Gick bara upp 14 kilo i vikt. Bristningarna beror ju tyvärr på hormoner :(



Men nu såhär i efterhand så skiter jag fullständigt i dom! Det är tecken på att jag gjort något stort! Dessutom påminner jag mig själv om att jag fick en fantastisk förlossning och inte behövde sy ett dugg. Det hade ju faktiskt varit värre! :)

2012-01-03 @ 13:50:53
URL: http://jagoverlevde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0