en stund för mig själv och en konstig parvel?

2011-12-29 / 18:17:01
Nu är Kim iväg med en kompis en sväng och jag får lite tid för mig själv. Kände konstigt nog, för första gången att jag behövde det. Det har blivit väldigt intensivt över jul och vi har inte varit ifrån varandra någonting! Vilket man också behöver ibland för att ha en bra relation, inte sant? :)

Så nu ska jag lägga mig i ett bad och ha lite spa för mig själv med allt nytt jag fått i julklapp. Sen ska jag även ansa min kropp från hår och sedan smörja in mig med bodylotion för att avsluta med att fixa och måla naglarna! Det ska bli skönt! Sätter på lite musik och njuter en stund efter en heldags städning också tror jag!



Just det, måste ju nämna allt jag börjar känna så att man kan titta tillbaka sen! Igår när jag jobbade hade jag väldigt ont i nedre delen av magen på eftermiddagen, vet inte om det var för att jag stått upp för länge kanske. Men det märkliga var att jag kände som ett tryck ner i vänstra delen, säg en radie på 2-3 centimeter, som en rund "fläck" som tryckte, eller låg emot. Jag vet inte om det var den lilla parveln jag kände som låg och tryckte eller om det var något annat? Men jag vill nog tro att det var den :) det känns mycket mysigare så!
Dessutom har jag känt fler plötsliga sparkar vid olika tillfällen, men man hinner knappt reagera! Mysigt är det i alla fall och jag längtar tills jag får känna mer så allt blir lite mer verkligt! För om jag ska vara ärlig har jag ännu inte fattat att det är i min mage det växer en bebis. Jag har ju alltid trott att jag inte ens kan bli gravid...varför vet jag inte, men det är en känsla, eller kanske rädsla jag haft. Men nu är det så och då är det lite svårt att förstå kanske! 
Förresten fick min kusin barn häromdagen! Grattis till henne! En jättesöt liten Amandah :) blir så avis när jag ser alla små bebisar! Vill ha min här också nu ju. Men jag ska absolut inte klaga på att tiden går långsamt, för den går allt annat än långsamt och jag hinner knappt med! Om två dagar går vi redan in i en ny vecka IGEN. Helt galet. Som sagt, det bara flyger förbi! Gäller att ta vara på tiden. 
Nej nu ska jag sluta skriva och tappa upp ett bad! Ha det fint kära ni!

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0