» Äntligen «

2015-11-27 / 10:54:00
Äntligen har golvsliparna kommit hit och slipat upp golven igen! Nu blir det till att inhandla färg och måla skiten själv! Tur man har en "pappa" som är snickare och vet om de bästa materialen för att inte gör sig onödigt arbete!
   Tydligen ska Trestjerner vara den bästa färgen, där man egentligen bara behöver rugga upp den ytan man ska måla på innan, det behövs alltså ingen dunderslipning (vilket känns skönt för här är ingen som varit och slipat vår trapp som också ska målas. Den var ungefär lika dyrt att slipa den som att slipa alla golven i hela huset). , sen är det bara stryka golvet två ggr så ska det vara klart! Känns ju inte allt för svårt.
Lite sent, kommer dock min "pappa" och säger detta, hur lätt det är själv. Hade jag vetat det, hade jag övervägt att från början rugga upp och måla helvitt, istället för att betala dyra pengar till golvslipare, som ändå inte kan vitlasera snyggt. Jaja, nu är man en erfarenheter rikare och några (ganska många) tusenlappar fattigare!  

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0