» Synskadad var det här «

2015-12-03 / 13:31:50
Ja, eller något sånt måste det väl kallas, när man fått veta att den migränliknande huvudvärken, att ögonen inte hänger med när jag läser, "kletar ihop sig", blir suddiga och att Ian blir suddig när han kommer för nära mitt ansikte beror på att jag tydligen fått brytningsfel och är översynt PLUS behöver läsglasögon. Det konstaterade min optiker igår när jag var och gjorde en ny synundersökning. 
Känns ju lättsamt, eftersom mitt lilla hypokondriska huvud hela tiden tänkt att det med all säkerhet är en tumör som sitter och lurar där bakom. Nu får vi se om allt blir bättre med rätt ögon, bettskena på natten (eftersom jag tydligen pressar tänder väldigt hårt) och massage. Hoppas hoppas! 

Nu ska det bara väljas ut rätt bågar med! Känns svårt... riktigt svårt, faktiskt. Det är ju något jag kommer använda ofta liksom. Något som ska bli en del av mig (?) Här är ett förslag jag tagit hem och provat, en av sex...man fick bara ta hem fyra...egentligen, men hon hade förståelsen för mig, hon i butiken! Ha! Sen ska man ba slänga ut några tusen för att ens kunna se och fungera normalt med. Sjukt.
 
 

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Isabell Bellefix Gustafsson

Åh det är så svårt att välja rätt glasögon. Jag har varierat mkt. Allt ifrån pilotbrillor till kraftogare bågar med stora glas, ett par favoriter var faktiskt knallröda med tjocka bågar, super balla. Ta dom du känner för nu, om 2 år kanske du växt ifrån dom och satsar på nya :)

2015-12-03 @ 14:55:50
URL: http://bellefix.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0