Helgfrukost och en underbar vårdag

2014-05-18 / 12:19:02
Det bästa jag vet är frukost! Det är så mysigt att på helgen få duka fram och göra fint, skiva upp grönsaker, göra smoothies och koka kaffe och sedan sitta tillsammans hela familjen. Det blir inte riktigt så på vardagen, eftersom Ian oftast äter frukost på dagis. Jag tycker även det är att visa uppskattning för min familj, visa att jag bryr mig om att göra en mysig stund för oss. Prata och ta det lugnt från den normala halvstressiga vardagen.


Hela dagen var vi ute igår, med tanke på det underbara vädret. Vi gick ner mot staden och njöt lite extra av Linköpings underbara omgivningen. Linköping är en otroligt fin stad med mycket som är genomtänkt och trivsamt!

Vi gick och åt lunch på New Legends, sedan gick jag till kyrkan och spelade in en sång (som för övrigt råkade glömma föra över till datorn och försvann när vi formaterade kortet...suck!). Sedan somnade Ian så vi gick bara och strosade runt, jag och min älskling. Njöt av en kortare paus från en väldigt aktiv Ian. 

Vi gick hemåt, startade grillen på innergården, öppnade en vinare, Ian vaknde så vi spelade boll, Ian satt i sandlådan och lekte och till sist avnjöt vi en god middag på uteplatsen. Kvällen slutade med att vi spontant satte oss med några grannar, som även de grillade och snackade skit och skrattade gott! En helt perfekt dag! :)

 

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0