Att trotsa vädret

2014-05-18 / 21:02:00
Vi har haft en väldigt seg dag och varit inne hela dagen lång. Men inte jättekonstigt med tanke på väderskiftningen från världens underbaraste väder igår till världens mest grå himmel idag. Fy så trist! Till slut kände vi i alla fall att; nej! nu måste vi ut och få lite luft. Så trots att det ösregnade tog vi vagnen, regnskyddet, ett paraply, regnjackor och gummistövlar och gick en 4 km lång promenad i skogen, helt underbar luft var det!

Ian brukar alltid vilja köra vagnen själv nu för tiden. Vadå; sitta i vagnen?! pfft! Idag upptcäkte vi (läs Ian) även en ny rolig grej, som jag visade honom! Att blåsa bort de där vita som blir efter att maskrosen blommat. Det tyckte han var superroligt och försökte, för kung och fosterland, att blåsa på den själv. Tyvärr till förgäves, så jag fick ändå hjälpa honom. Men lika glad var han ändå!
 
Plötsligt kl. 19.45 försvinner alla grå moln, den blå himmeln tittar fram och solen skiner. Vädret är underbart denna kväll, så vi bestämde oss för att ännu en kväll dra igång grillen och äta en sen middag, jag och min älskling!
 

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Veronica

Så söt :)

2014-05-18 @ 21:04:42
URL: http://wallgrenveronica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0