Hur snabbt det kan gå att bli arbetsskadad

2013-09-28 / 12:05:10
Nu undrar jag. Anar ni, hur många gånger, på en dag, som man säger "hej hej" med ett glatt leende på läpparna inom mitt jobb? Jag skojar inte när jag säger minst 70 ggr på ett arbetspass. Minst. Det betyder att jag säger ordet "hej" ca. 140 ggr på ett arbetspass, eftersom jag oftast säger "hej" två gånger när jag hälsar på varje ny kund.

Vad jag nu alltså märkte igår, är att jag redan, blivit något arbetsskadad.  
Jag satt i busskuren, i väntan på bussen, lite inne i telefonen. I ögonvrån ser jag en dam kommande mot mig, varav jag utan att ens tänka, lyfter blicken, drar på smilbandet och utbrister: "heej heej" med mininprentade yrkesstämma och fortsatte sedan med det jag höll på att läsa i telefonen, som om jag hälsade en ny kund välkommen in i min....busskur??? 

Damen tittade förunnat på mig med ett halvt leende och bara "Ja hej du". 

Då kom jag ju på mig själv. Jag var tvungen att bita mig i kinden för att inte brista ut i ett hysteriskt skratt. Vad skulle jag sagt? "Förlåt, jag tänkte att du var en ny kund - ...ehm..eh...hehe.. är lite arbetsskadad" ???? Öööh. Nä va.

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Regina

Hahahahah orkar inte! Så kul!

2013-09-28 @ 16:13:28
URL: http://ourlovestory.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0