En alldeles, alldeles underbar helg

2013-09-16 / 09:08:00
Jag hade lurat lite bakom Kims rygg och fixat med barnvakt i helgen, så vi skulle få lite kvalitetstid för första gången på riktigt, sedan Ian föddes.
   Kim hade tjatat hela veckan om att han ville hitta på något i helgen och jag försökte vara lite tråkig och bara "njaae va, vill bara va hemma (snälla fråga inget mer om helgen nu, tack!)" 
   Gissa om han blev förvånad när det ringde på dörren på lördagmorgonen och min mamma o hennes polers stod där! "Nämen, v-v-vad gör ni här???!!"

Ja, sedan åkte de iväg med vår lille son och we were all alone! Jaha. Vi ställde oss och stekte lite pannkakor till lunch medan Kim tjatade hål i huvvet på mig och frågade vad jag hade hittat på för något. Men a-a jag var benhård, höll masken och sa ingenting. Även om jag gärna ville berätta allt.
   Just dagen var inte jätteplanerad så vi bestämde tillsammans att vi bara skulle gå o sätta oss någonstans med lite vin och något ätbart. Vi hamnade vid stångån, denna fantastiska sista sommardag (vadå att ha i känning att välja den perfekta dagen liksom ;)) och myste järnet!
   Spelade Alias, pratade, smuttade vin (och öl), spelade kortspel, pratade lite till, pussades, skålade, och a ni vet! Folk som gick förbi trodde nog att vi var totalt nyförälskade och hade en av våra första dejter. Och...ja det var ungefär så vi kände också! Så underbart!

Vi satt ute hela dagen, gick några små promenader och förflyttade oss en bit bort -efter solen! Klockan 18.45 ledde jag min kärlek bort till strandgatan två, där vi slog oss ner och käkade 3-rättersmiddag. Sååå gott var det.
   Sedan efter 2h sittning hade jag bokat bowling på 1 h. Det var så mysigt att bara vara vi två och slippa stressa, inte känna att vi behövde tänka på någon annan än oss själva.

Hela lördagen och hela söndagen var vi inne i vår egna lilla bubbla och jag ville inte för en sekund att det skulle ta slut. Det var verkligen så välbehövligt för ett par småbarnsföräldrar som inte fått en stund över tillsammans på snart 15 månader. 
   Ja, nu har jag sagt att det var helt underbart och jag skulle kunna säga det en triljon ggr till. Så härligt att få planera och överraska lite. Nu är det värsta nytändningen här hemma, även om det ju aldrig varit dåligt. Men ni vet -bara lite ny kärleksenergi sådär plötsligt och härligt. 

   Låter jag som en nykär fjortis nu? Jo men det är meningen! :) Glöm inte bort varandra småbarnsföräldrar...eller andra par också för den delen som hänger här inne och läser!! 

Ha en underbar dag!
 

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Moster

Åh vad mysigt ni verkar ha haft det! Blir alldeles varm i hjärtat när jag inser hur bra ni tar hand im varandra! Fortsätt så mina kära! <3 puss och kram!

2013-09-16 @ 11:14:53
Postat av: mormor

Tack för att jag fick låna det lilla charmtrollet :-) det måste vi göra fler gånger...
Det va ni värda, kram på er mina älsklingar.
Mormor/mamma/svärmor

2013-09-16 @ 13:36:41
Postat av: Helena

Nu blev jag inspirerad. <3

2013-09-18 @ 09:51:23
Postat av: Josefine

Frida, du skriver så bra saker.. Detta är något som alla vi småbarnsföräldrar skulle ta efter.. alla behöver det! Kram på dig!

2013-09-18 @ 20:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0