Nerverna utanpå

2013-03-04 / 10:07:49
När man har blivit mamma, förändras det mesta. Men vad som mest förändrats hos mig är hormonerna. Alltså, det är nästan jobbigt. Förr har jag varit en liten orolig själ, som oroat sig för lite allt möjligt i livet. Men NU, jag kan knappt beskriva min oro. Jag oroar mig för precis ALLT, men mest om sjukdomar. Allvarliga sjukdomar.
   Jag är så van att ha otur i mitt liv, att jag funderar över varför jag ska få vara rttvist lycklig nu. Jag vet, helknasig. Men det är för jag är så rädd att förlora det jag har, mitt allt! 
  Blä, det är jättejobbigt och jag jobbar varje dag på att handskas med dessa jobbiga tankar. Jag har alldeles för mycket tid till att tänka också, när jag går hemma. Jag måste nog börja sysselsätta mig lite mer.
   Hur är det för er andra nyblivna mammor? Eller ni som en gång varit nybliven mamma. Upplever ni samma rädslor, eller är det bara jag som är knasig?

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Tove mamma till Levi

Jag är nog inte jätteorolig. Trodde jag skulle bli en orolig mamma och helikoptra men jag blev inte sådan. Visst är jag rädd att han skall skada sig eller bli sjuk, men jag kopplar bort det direkt. Har liksom du sa varit drabbad och förföljd av sjukdomar och olyckor i livet. Min mamma har en muskelsjukdom och elallergi. 2004 drabbades hon av bröstcancer, fick tillbaka det 2006. 2011 fick hon hjärtinfarkt. Min pappa fick hjärnblödning 2007 och epilepsi samma år. Men jag tänker att eftersom vår familj haft så mycket så borde det vara nog nu :)

Svar: Åh fy, det lät inget vidare :( Vilken kämpe din mamma ..och pappa är som genomgått allt detta! Och du såklart, men jag tänker just på deras kroppar och psyke!!! Jag är inte så orolig för Ian egentligen. Mer orolig för att förlora det jag har. Jag tillåter inte mig själv att vara lycklig, hur konstigt det än låter för det känns som jag kommer "straffas" med något negativt då... men måste verkligen lära mig att tänka bort det.
Vad duktig du är som jobbar emd att hela tänka bort det onda när det hänt er så mycket ont! Det är starkt!
Lovis Henri

2013-03-08 @ 22:09:34
URL: http://lillalivetimagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0