Julkalender

2012-11-29 / 12:13:00
Förra året sprang jag runt i sjuttioåtta affärer, i jakt på en chokladkalender till mig och min kära. Jag kom dock hem tomhänt. Hur möjligt liksom i december? Men det var det! 
Detta år var jag då inte lite snabb! När vi var nere på Ica i veckan så såg jag de! 
"JAAA!!" utbrast jag.
"Vadå?!" Kim ser väldigt frågande ut.
"Chchochch choklaaadkalender" dregglar jag fram, "YES!"
"Amen naaae, Louice! Skärp dig, du ska väl inte ha en chokladkalender?"
Tittar allvarligt på honom. "VET du hur mycket jag letade efter dessa förra året till oss?! Jag liksom spra....ååååh TITTA de har mimmikalender, Kimpa, titta va fiiiin!"
"Asså, Louice, hur gammal är du?"
"Men vadå?! Det är ju tradition men detta! Sen spelar det väl ingen roll hur gammal jag är? Men..20 om du hade glömt".
"Du får inte betala den med matkortet"
"Säkert att du inte ska ha någon älskling?"
"Ja!"'
 
Kära vänner, låt mig presentera henne, Mimmi pigg's chokladkalender:



Lägg till en kommentar här!
Postat av: Jess

hahah jag är precis likadan! Älskade chokladkalendrar, hur kan man klara sig utan dom?! Utan kalender - ingen jul! Och de bästa är att man aldrig kan bli för gammal :D

2012-11-29 @ 18:25:08
Postat av: Anna

:D

2012-12-01 @ 00:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0