Tisdagsmorgon

2012-05-29 / 08:52:55
Denna morgon har jag verkligen insett hur fort tiden går och hur "korta" dagarna är. Hur ska det bli sen med en bebis om man känner såhär redan nu? När man dessutom går hemma hela dagarna?
På vårt kylskåp har jag skrivit en avbockningslista mån-fre med massa datum så att jag ska ha koll på alla extratabletter jag stoppar i mig just nu och såhär känns det som att tiden går:

Kims klocka ringer, han flyger upp, säger åt mig ungefär en sisådäår två gånger att gå upp (jag har sagt att han ska dra upp mig eftersom jag vill få en stund på morgonen med honom, trots att jag är väldigt trött vissa morgnar. Men jag har ju hela dagen på mig att sova liksom). 
- Jag går upp, gör oftast frukost åt oss medan Kim klär på sig, sedan sätter vi oss framför tv:n, slår på Vakna med the voice, äter vår frukost, smälter maten, myser en stund för att sedan alltid bli aningens besviken när klockan slagit så pass mycket att Kim måste ta på sig ytterkläder och åka. 
- Vi pussas, säger hej då. Jag brukar ge honom en vink i fönstret också. 
- Jag bockar av listan, vilket det känns som jag gör för ofta ibland (så fort går det mellan dagarna).
- Här ser jag oftast klart på the voice, är jag trött brukar jag gå och lägga mig igen och vaknar runt 12-13-tiden, annars sätter jag mig oftast en stund vid datorn, städar, diskar, bäddar sängen, alternativt gör ärenden jag behöver uträtta. Annars vice versa, lägger mig vid 13-14-tiden och sover oftast till omkring 17-18-tiden. Trots att jag ställer klockan hör inte min kropp det och sover vidare. Jag tillåter mig själv det, eftersom jag antar att den behöver det just nu. Känns bra att kunna vila upp sig så pass mycket.
- Kim kommer hem runt 18, vi gör mat, äter, går ofta en promenad om det är fint väder, kommer hem, kollar om det finns något på tv. Pratar och skrattar, går igenom saker, ger varann eller Kimpan mig massage (bara den lyxen kan jag få nu varje dag typ).  Och här blir jag alltid lika förundrad över hur fort tiden gått, när klockan plötsligt är 21.30 och jag vet att snart ska vi lägga oss igen. Vi brukar lägga oss runt 23. 
- Så vi fixar våra kvällsbestyr
, går och lägger oss och somnar sen rätt fort.
- Sen börjar det om igen.

Oftast ser våra vardagar ut just såhär och jag kan få lite panik över det. Helgerna är ju helt underbara och helt olika vardagen såklart, men just mån-fredag går så jädrans fort. Idag är det tisdag. Sen tänker jag: Shit, imorgon är det redan onsdag, då har halva veckan gått. Swisch säger det sen så är det fredag. Heltokigt och riktigt läskigt faktiskt. Fattar inte varför alla upplever att tiden plötsligt går så mycket fortare? Tycker alla säger det. Jag upplever att den går mycket fortare, på riktigt, än vad jag någonsin upplevt tidigare. Usch, obehagligt.

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0