På tok för länge

2012-05-24 / 10:39:16
Igår ringde min kära karl och sa att "du, jag jobbar över en stund idag, så tar jag ut en halvdag på fredag". Okej, visst tänkte jag, det var väl lugnt. När klockan var 19 så ringde jag och frågade hur länge han trodde han skulle jobba över. "Tillräckligt länge för jag vill att du ska komma hit" svarade han då. 
Så det var vad jag gjorde. Varför skulle jag sitta hemma och vänta liksom? Baara tråkigt. Det jobbiga var bara att det blev övertid enda till 23.00 så inte förrän runt 23.30 var vi hemma. Lite sjukt att man ska behöva jobba över så länge, men det har ju aldrig hänt förr, så förhoppningsvis var det en engångsförteelse. 
Vädret igårkväll/natt var i alla fall helt fantastiskt! Såå himla skönt och vi gick hem i en tunn skjorta. Kändes verkligen som en ljummen sommarkväll. Är det sommar nu? Jag frågade Kim det igår också, och vi konstaterade att: ja, det är nog sommar nu, i alla fall försommar. Mellan vår och sommar liksom. Från vår till sommar går det ju så himla fort. Poff säger det bara så är värmen här för att stanna.

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0