Mysig fredag

2012-05-26 / 09:25:20
I fredags hade jag och min älskling en väldigt mysig dag! Kim jobbade bara halvdag, eftersom han jobbat över så mycket på sista tiden, dessutom blev vi lovade en lunch av hans chef bara därför...och det tackar man ju inte nej till ;) Så, när han kom hem gick vi ut på en promenad i hettan i jakt på en mysig uteservering. Till slut satte vi oss vid ett ställe som ligger precis nedanför oss, som vi först inte trodde serverade mat, men de gjorde de! 
Så det blev för mig en ceasarsallad och för Kim kycklingspett med pommes. Smakade riktigt bra och kommer verklgien besöka det stället fler gånger i sommar! Hur mysigt ställe som helst precis vid vattnet.
Sen gick vi runt i tantolunden och jag kände för att känna på vattnet som alla såg ut att tycka vara väldigt skönt i sommarvärmen (JA, de badade). Jag kan säga att det var jävligt iskallt och folk (barn som vuxna) badade som om det vore 25 grader i vattnet. Heltokigt. 
Jag svalkade bara fötterna lite, det fick räcka, sen fortsatte vi vår promenad, gick hem, bokade en film på biosalongen och åkte sedan dit. Det blev The dictator. Den var rätt rolig, Kim tyckte den var jätterolig, men så fattar han skämten i filmen lite bättre än vad jag gör också ^^. 
Efter filmen träffade vi på Karin i en park när vi gick hemåt. Hon satt där med sina två döttrar i den härliga sommarkvällen, så vi slog oss ner en stund bredvid och hade det trevligt! 
När vi väl kommit hem sedan var jag väldigt, väldigt trött efter promenaden så det tog inte så lång tid innan jag somnade. Men oj så mysigt vi hade, önskar alla fredagar kunde vara så!

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0