BB-väskan

2012-05-28 / 11:49:50
Både Kim och jag kände att vi vill vara klara med BB-väskan till i alla fall lillen, så vi inte står och bråkar om vilka de första kläderna ska vara sen när jag står där med värkar och har ont. Men även givetvis för att vara så väl förberedda som möjligt och slippa springa runt och tänka på vad man ska ha med sig när man ska koncentrera sig på hur många minuter det är mellan värkarna och ta det lugnt :)
Så detta packar vi ner i vår BB-väska för ett par veckor sedan: 

Till bebis:
  • 2 bodysar
  • 2 par byxor
  • 2 par strumpor
  • 1 lite tjockare heldress (ifall det är en kylig dag)
  • 1 vit babymössa
  • 1 filt
  • 4 blöjor och några våtservetter

    Till oss:
  • Mjukisbyxor
  • Linnen till mig/T-shirts till Kim
  • Underkläder och strumpor
  • Tandborstar och tandkräm
  • Lite smink till mig
  • Schampo, balsam och tvål (jag vet inte om man behöver det, men tar med det ändå)
  • Stora trosor till mig
  • Stora bindor
  • Amningsbh och amningsinlägg
  • Stor t-shirt till mig under förlossningen
  • Hårborste och Hårsnoddar
  • Tofflor

    Övrigt:
  • Bilbarnstol
  • Laddare till telefonerna
  • Mindre matsäck till Kim
  • Böcker/Tidningar
  • Kameran !
  • ID-handlingar

Här är lillens första kläder och bb-väska :) Jag lade precis ner en vit body som vi väntat på också, men jag glömde fota den.

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0